Književna tribina Poezija na katu – Tijelo i tekst

Književna tribina POEZIJA NA KATU projekt

Dodaj u kalendar

17.5.2024

Početak

19:00

Lokacija

Književna tribina će kroz razgovor s autoricom predstaviti odnos tijela i teksta…

  • Gošća: Katja Grcić
  • Glazbena gošća: Dina Čajević Glojnarić (violončelo)
  • Voditeljica: Nada Topić

znaš, ja ti to ovako zamišljam:
u praskozorje
izađem bosa na balkon,
a kad tamo – revolucija:
dok smo spavali, svijet se sam orosio.

(K. Grcić, iz pjesme centriranje, Krizantema, 2023.)

Tijelo i tekst naslov je druge ovogodišnje Poezije na katu u kojoj ćemo ugostiti književnicu, prevoditeljicu i dramaturginju Katju Grcić, koja svoje interese iskazuje u različitim interdisciplinarnim područjima i umjetničkim praksama. Kada je riječ o jeziku, čitamo njezine pjesme, lirske crtice i zapise, drame i poeme, književne kritike i eseje, lucidne komentare i zapažanja o intimnoj i društvenoj zbilji.

Katja Grcić dvostruka je dobitnica Nagrade Marin Držić za najbolji dramski tekst (2019. i 2022.) te brojnih drugih potpora, subvencija i književnih rezidencija. U Poeziji na katu razgovarat ćemo o odnosu tijela i teksta, dramskog i lirskog te o njenoj nedavno objavljenoj dvostrukoj zbirci pjesama Istina nedjeljom i drugima danima / Krizantema.

U glazbenom dijelu programa predstavit će nam se violončelistica Dina Čajević Glojnarić, studentica druge godine Umjetničke akademije u Splitu koja će izvesti Bachovu Suitu za violončelo br. 2 u d-molu, BWV 1008: IV. Menuet I & II.

Poezija na katu povremeni je program u kojem predstavljamo suvremeno pjesništvo. Od ove godine program se odvija u Zavičajnoj kući Gradske knjižnice Marka Marulića, uz potporu Ministarstva kulture i novih medija i u suradnji s Glazbenim odjelom Umjetničke akademije u Splitu.

Katja Grcić (Split, 1982.) književnica je, prevoditeljica i dramaturginja. Piše poeziju, eseje,
kritike, prozu, dramske i znanstvene tekstove. Magistrica je dramaturgije, anglistike i
germanistike. Dvostruka je dobitnica potpore za književno stvaralaštvo Ministarstva kulture i medija, kao i
Nagrade Marin Držić za drame Strah tijela od poda (2019.) i Prema podacima: DRUGA (2022.), ali i niza različitih potpora, subvencija i rezidencija za svoj umjetnički rad. Dramski monolog Proljeće naše zlovolje (2020.) postavljen joj je u sklopu projekta MONOVID-19 u Zagrebačkom kazalištu mladih u režiji Anice Tomić. Strah tijela od poda u režiji Hane Veček adaptiran je u radio-dramu s Doris Šarić Kukuljicom i Lanom Barić u naslovnim ulogama, dok je Prema podacima: DRUGA u režiji Stephanie Jamnicky adaptirana u radio-dramu s Almom Pricom i Sretenom Mokrovićem u naslovnim ulogama.

S proznim i pjesničkim radovima bila je u užem izboru nagrada Sedmica (2017.) i Drago Gervais (2021.). Objavila je tri zbirke poezije – Nosive konstrukcije (Meandarmedia, 2015.), Ljeto / Summer (Meandarmedia, 2017.) te ISTINA nedjeljom i drugim danima (Pismo & glava, 2023.) te prozni tekst Pisma Ziti (Meandarmedia, 2020.). Ravnateljica je umjetničke organizacije KADAR i pokretačica naklade Pismo & glava. Više detalja o njezinom radu pričitajte OVDJE!

Dina Čajević Glojnarić (Zagreb, 10. lipnja 2004.) maturirana je violončelistica Glazbene škole Ferdo Livadić, Samobor. Svoje glazbeno obrazovanje započela je 2012. godine upisom violončela u klasi prof. Nikoline Tičinović Čavrag. 2014. godine natjecala se na regionalnom natjecanju HDGPP-a i osvojila treću nagradu. 2019. godine svirala je u klavirskom triju s flautisticom Klarom Debeljak i klaviristicom Karlom Krstinić. Dvije godine kasnije svira u gudačkom triju s violinisticama Majom Žurić i Patricijom Prosoli. Zatim 2022., kao maturantica, svira u klavirskom triju s flautisticom Klarom Debeljak i klaviristicom Anom Brekalo. Iste godine također sudjeluje na regionalnom natjecanju HDGPP-a gdje osvaja visoku drugu nagradu. Od početka srednje škole aktivno se usavršavala na različitim seminarima kod profesora Tobiasa Stosieka, Nikole Nina Ruževića, Branimira Pustičkog, Krešimira Lazara, Maura Šestana, Monike Leskovar i Gala Faganela. Trenutno studira nA Muzičkoj akademiji u Splitu gdje je druga godina u klasi prof. Vida Veljaka. Kroz prvu i početak druge godine studija sudjeluje u mnogim projektima u Hrvatskom narodnom kazalištu u Splitu te svira u Komornom orkestru „Tijardović”.

Projekt se provodi uz potporu Ministarstva kulture i medija RH!