Kar-wai Wong “Raspoloženi za ljubav” (Fa yeung nin wa) [2000] edukativna projekcija filma
3.3.2021
PETAK, 28. VELJAČE 2014. Dva bračna para usele se u novu zgradu otprilike u isto vrijeme. Dok im supružnika nema, urednik novina Chow i lijepa […]
PETAK, 28. VELJAČE 2014.
Dva bračna para usele se u novu zgradu otprilike u isto vrijeme. Dok im supružnika nema, urednik novina Chow i lijepa tajnica Li-zhen se sprijatelje. Kad shvate da su se njihovi supružnici međusobno spetljali, odluče i sami učiniti isto.
Edukativna bilješka o filmu može se uzeti na info-pultu uoči projekcije.
O autoru:
Wong, Kar-wai, hongkonški redatelj, scenarist i producent (Šangaj, 1958). U dobi od 5 godina s obitelji seli u Hong Kong, gdje diplomira grafički dizajn, potom radi kao asistent produkcije i scenarist na televiziji, 1982–87. scenarist je filmova drugih redatelja, 1988. ostvaruje red. prvijenac, krim. dramu Carmen iz Kowloona, koju su kritičari tematski uspoređivali s Ulicama zla, dok je stilski izraz (kamera iz ruke, stop-kadrovi) upućivao na tradiciju Jean-Luc Godarda. U sljedećem ostvarenju Istina o Feiu (1990), o mladom playboyu u Hong Kongu i Manili 1960-ih, posve se oslobađa žanrovskih konvencija te miješajući imaginarnu autobiografiju, društv. komentar, iščitavanje pop-kulture i propitivanje usamljenosti i otuđenosti, a zadržavajući senzacijski vizualni prosede, postavlja model svojih budućih filmova. Slijedi Pepeo vremena (1994), prema romanu L. Cha, o otuđenom kriminalcu koji se ne može sjetiti emocionalne traume zbog koje se našao u provincijskom okružju plaćenih ubojica i njihovih žrtava, te Chunking ekspres (1994) i Pali anđeli (1995), filmovi komponirani po načelu diptiha, prvi, poetičniji, o dvojici mladih policajaca koji se suočavaju s ljubavnim gubitkom i čežnjom, drugi, mračniji i nasilniji, o plaćenom ubojici i njegovoj agentici, odn. mladiću i djevojci na početku neizvjesne ljubavne veze. Manirizam potonjega, s mnoštvom autoreferenci, W. prevladava ostvarenjem Sretni zajedno (1997), pričom o nježnosti i destruktivnosti ljubavnog odnosa dvojice mladih hongkonških homoseksualaca u Buenos Airesu (nagrada za režiju u Cannesu). Raspoloženi za ljubav (2000), smirenim stilom i ugođajem posve različitim od prethodnih iznimno dinamičnih filmova, tematizira neobičan i neostvaren (pro)ljubavni odnos, zamjenjujući godardovsku paradigmu naslanjanjem na stilske postupke A. Resnaisa i Y. Ozua. Izrazitom narativnom fragmentarnošću, maksimalnim povjerenjem u vizualnu snagu medija te tematiziranjem egzistencijalne otuđenosti i emocionalne krhkosti, Wong je vodeći neomodernist suvremenog svjetskog filma.
D. Radić
(izvor teksta o autoru: Filmski leksikon Leksikografskog zavoda Miroslav Krleža)