“Inscapes – unutarnji krajolici 2010. – 2012.”, izložba radova Mirjane Marović

24.3.2021

SRIJEDA, 29. LISTOPADA 2014. O autorici: Mirjana Marović rođena je 1967. godine u Splitu. Diplomirala je na Nastavničkom odjelu Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu 1993. […]

SRIJEDA, 29. LISTOPADA 2014.

O autorici:
Mirjana Marović rođena je 1967. godine u Splitu. Diplomirala je na Nastavničkom odjelu Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu 1993. godine. Bila je stipendistica muzeja Peggy Guggenheim Collection u Veneciji 1996. godine. Magistrirala je na Odsjeku za povijest umjetnosti Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu 2001. godine. Živi i radi u Splitu i Zagrebu.
Tel.: + 385 (0)98 912 1005
e-mail: mirjana.marovic@gmail.com

Slikarski put Mirjane Marović imao je nekoliko razmeđa, ali se uglavnom držao autonomije izraza i težnje za zgusnutošću. U jednoj je fazi površinu komponirala na način starih podova i zidova, postižući strukturalne poveznice i dah patine vremena, a u drugom se pak razdoblju prepuštala slobodnoj, asocijativnoj kombinatorici s određenim materičkim efektima. Na najnovijoj izložbi namjerava pokazati radove u tehnici akrilika na kartonu, nastale tokom čitavoga desetljeća, no pretežno posljednjih dviju godina.
Može se zaključiti kako nastavlja na iskustvima nesputanog, slobodnog „života oblika“, kako svoje kadrove ispunja asocijativnim tokovima nefigurativnog, nemimetičkog tipa. Stoga je izložbu i naslovila „Inscapes“ / Nutarnja viđenja – za razliku od antipodnih Landscapes – izvanjskih krajolika/. Doista, bez podsjećanja na predmetnost ili biomorfnost, oblici izlaze iz podsvijesti ili automatizma geste, kao prenositelji energije koja ih je potaknula i izazvala. Nanosi pigmenta, mrlje i gvalje, linearni obrisi i kromatske partije tvore dinamične cjeline, često izazovne kontrastnosti ili amorfnih reljefnih sugestija.
Nije neobično što su formati slika pretežno minijaturni, čak je kod većine kadrova korišten isključivo središnji dio, dok je rubni pojas poslužio kao koloristička pratnja ili prostor jeke. Naime, nutarnja viđenja nužno teže usredištenju, pa je još logičnije što su mnoga djela s kružnom, cikličkom jezgrom, koja virovito usisava ili ekspandira oblikovne silnice. Koliko god dimenzije i intencije izložbe bile komorne, intimističke, nema dvojbe da slike predstavljaju nov korak u rastu i razvoju autorice, slikarice Mirjane Marović.

Akademik dr.sc. Tonko Maroević

Samostalne izložbe:
1998, Split,      Salon Galić
1999, Zadar,      Galerija Kapetanova kula
1999, Rab,      Knežev dvor
2010, Split,      Podrumi Dioklecijanove palače
2011, Zagreb,      Galerija Ruža
2012, Split,      Muzej grada Splita
2014, Split,      Gradska knjižnica Marka Marulića

Skupne izložbe:
1990, Zagreb,      Galerija Vladimir Nazor, apsolventi ALU
1990, Zagreb,      22. Salon mladih
1990, Zagreb,      Galerija Gradec, “Rat u Hrvatskoj”
1992, Zagreb,      Galerija DUH, “Tinu u čast”, sedam autora
1992, Split,      5. Biennale malog formata
1993, Zagreb,      Galerija Spektar, četiri autorice
1995, Split,      6. Biennale malog formata
1998, Bol,      Dvor Koločevog mira
1999, Split,      Podrumi Dioklecijanove palače, Izložba slika i skulptura malog formata
1999, Zadar,      Galerija Kapetanova kula, HADLU Zadar i gosti
1999, Rijeka,      Galerija “Filodramatika”, Izložba slika i skulptura malog formata
1999, Pula,      Galerija “Forum”, Izložba slika i skulptura malog formata